بهترین گوشی‌های موبایل سال ۲۰۱۹

بهترین گوشی های هوشمند 2019

ما آخرین و بهترین گوشی های رونمایی شده در سال 2019 را به شما در این مقاله معرفی می کنیم. گوشی های هوشمند شخصی ترین وسیله ای است که همیشه همراه شماست؛ به همین دلیل بسیار مهم است که گوشی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. عوامل مهمی از طراحی و سیستم عامل تا امنیت و دوام و کیفیت گوشی ها در نظر گرفته شده اند. پس از بررسی ها مختلف یک به یک گوشی ها به شما می گوییم که کدام گوشی مناسب شما بوده و کدامیک را باید کنار بزنید پس با هماتل همراه باشید.

پس از بررسی های انجام شده گوشی سامسونگ S10 و برادر بزرگتر خود یعنی S10 Plus بهترین گوشی های حال حاضر شناخته می شوند، طرفداران IOS نگران نباشند می توان در جایگاه دوم آیفون XS را قرار داد. بی شک بهترین گوشی حال حاضر در سیستم عامل اندروید S10 است و برای درک این انتخاب بهتر است تا انتهای مقاله را بخوانید.

  • سامسونگ S10: بهترین گوشی هوشمند از هر نظر
  • آیفون XS: بهترین گوشی آیفون
  • گوگل Pixel 3 و 3 XL: بهترین دوربین گوشی
  • هوآوی Mate 20 pro: بهترین گوشی با باتری بزرگ و عمر طولانی
  • نوکیا 7.1: بهترین گوشی با قیمت مناسب

سامسونگ Galaxy S10 و S10 Plus: بهترین در نوع خود

بهترین گوشی های هوشمند در سال 2019

چرا باید این گوشی را بخرید؟ طراحی خیره کننده، ظرافت بالا، سخت افزار قوی و یک دوربین همه کاره می تواند دلایل خوبی برای خرید این گوشی باشد.

این گوشی برای چه کسانیست؟ این گوشی مناسب افرادی است که عملکرد بی عیب و نقص و قوی را با بهترین صفحه نمایش می خواهند.

چرا ما S10 و S10 Plus را انتخاب کردیم:

سامسونگ S10 و S10 Plus را می توان نقطه عطف این یک دهه نامید. طراحی ظریف بوده اما دچار حداقل تغییر شده که البته بسیار مطلوب است؛ تجربه نرم افزاری بسیار خوب، روان و متفکرانه است و مجموعه دوربین یکی از همه فن حریف هاست.

اولین چیزی که شما در مورد S10 و S10 Plus چشمتان را میگیرد صفحه نمایش پر زرق و برق و داینامیک AMOLED آن است که تقریباً تمام قسمت های گوشی را پوشش می دهد، و به سمت لبه ها کشیده می شود و در قاب فلزی منحرف می شود، در قسمت بالا هم قسمت دوربین سلفی در صفحه نمایش پانچ شده است که در نسخه بزرگتر یعنی S10 Plus لنز دوگانه تعبیه شده است. این یکی از چند تفاوت بین این دو گوشی است؛ اما کدام اندازه را ترجیح می دهید؟ صفحه گوشی S10 معادل 6.1 اینچ بوده در حالی که S10 Plus به صفحه 6.4 اینچی مجهز شده و در دست گرفتن چنین گوشی ای کمی سخت به نظر می رسد. هر دو صفحه از گواهینامه HDR10+ با وضوح تصویر بالا، درخشندگی زیاد و کاهش نور آبی معرفی شده اند. این صفحه نمایش های خواستنی با بلندگوهای استریو همراه شده که تجربه خوبی را برای تماشای فیلم به کاربر هدیه می دهند.

بهترین گوشی های هوشمند در سال 2019

محلی برای اسکنر اثر انگشت روی گوشی نمی بینید؛ چراکه سامسونگ آن را در صفحه نمایش تعبیه کرده است و تجربه ما در کار با این حسگر صفحه نمایش در نوع خود بی نظیر بود. عملکرد عمومی به لطف پردازنده Qualcomm Snapdragon 855 با 8 گیگابایت رم و همچنین 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری و وجود درگاه کارت حافظه MicroSD برای کاربران تظمین شده است. همچین سامسونگ برای گوشی S10 Plus نسخه 1 ترابایتی با 12 گیگابایت رم را ارائه کرده است.

رابط کاربری سامسونگ One UI پوشش خوبی برای دوری از خامی اندروید 9 است و از رابط کاربری مرسوم سامسونگ یعنی TouchWiz فاصله زیادی دارد و بسیار بهتر و بهینه تر شده است. به طور کلی هر آنچه را که نیاز دارید به راحتی پیدا می کنید و گزینه های زیادی را برای سفارشی سازی دارد. اما نکته منفی این است که تا بعد از سال 2019 باید منتظر بروزرسانی اندروید Q باشید چراکه سامسونگ در ارائه بروزرسانی ها کند عمل می کند.

اکثر تولیدکنندگان گوشی های موبایل سعی می کنند خود را در بازی های عکاسی بالا برده و تقویت کنند و سامسونگ هم استثنا نیست. دوربین اصلی دارای سه لنز در پشت گوشی به صورت افقی بوده که یکی از لنز استاندارد 12 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.5 تا 2.4، یک لنز تله 12 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4 و یک لنز با زاویه فوق العاده 16 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 وجود دارد و با کمک نرم افزار دوربین سامسونگ می توانید عکس های خوبی را در شب و روز با تنظیمات زیاد انجام دهید. در جلو، S10 و S10 Plus یک لنز 10 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.9 دارد اما در S10 Plus علاوه بر این لنز یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 همراه ات که می تواند عمق دهی تصاویر سلفی را بیشتر کند.

باتری یکی دیگر از عوامل انتخاب این گوشی بود، باتری گوشی S10 Plus ظرفیتی در حدود 4100 mAh دارد و برادر کوچکتر هم ظرفیتی در حدود 3400 mAh داشته و هر دو گوشی متأسفانه از فناوری شارژ سریع نسخه 2 برای شارژ سیمی محدود شده اند، اما به لطف ویژگی Wireless PowerShare می توان به سرعت از طریق پدهای شارژ بیسیم شارژ شوند؛ همچنین هر دو گوشی دارای استاندارد IP68 هستند و در مقابل آب و گرد و خاک جایی برای نگرانی نمی باشد.

اما قیمت ممکن است شما را به وجد بیاورد 10 میلیون برای نسخه کوچکتر و 12 میلیون برای نسخه بزرگتر توان خرید را از بسیاری از دوستداران این گوشی سلب می کند. اینها گوشی های زیبا و قدرتمندی هستند که می توانند تمام نیازهای شما را رفع کنند.

آیفون XS: بهترین آیفون

چرا باید این گوشی را خریداری کنید؟ چون می خواهید قوی ترین، ایمن ترین و دوستانه ترین آیفون را داشته باشید.

این گوشی برای چه کسی است؟ مناسب برای کسانی که تجربه کار با IOS را داشته اند.

چرا ما آیفون XS را انتخاب کردیم؟

آیفون XS تقریباً در همه چیز خوب است و این گوشی حتی بهتر از XS Max بوده چراکه اندازه صفحه نمایش 5.8 اینچی بهترین انتخاب است. صفحه نمایش OLED با وضوح بالا، با صرفه جویی در مصرف انرژی و نمایش رنگ مشکی به صورت عمیق ارمغان این صفحه برای مدل XS است. لبه های صفحه نمایش به سمت گوشه ها کشیده شده است و تماشای فیلم جذاب تر شده؛ این آیفون دارای استاندارد IP68 بوده و در مقابل آب مقاوم است، به لطف طراحی تمام شیشه ای می توان به صورت بیسیم این آیفون را شارژ کرد. پردازنده Bionic A12 با عملکرد قابل اعتماد و سریع در هنگام کار با گوشی و یا بازی های واقعیت افزوده با استفاده از  ARKit 2.0 شما را قافلگیر می کند.

بهترین گوشی های هوشمند در سال 2019

دوربین TrueDepth یک تصویر عمقی را بازمیگرداند که در نتیجه Face ID سریعتر عمل می کند. اپل هنوز هم یکی از تنها شرکت هایی است که دارای ابزار تشخیص چهره ات که می تواند از آن در تمام برنامه های حساس در سطح سیستم استفاده کند. دوربین جلو به شما این امکان را می دهد تا ایموجی های زنده بسازید و در ضمن قابلیت ردیابی هنوز بی نظیر است.

باتری به راحتی یک روز کامل را دوام می آورد، هرچند مانند بسیاری دیگر از گوشی های هوشمند با استفاده سنگین از منابع گوشی باتری گوشی به صورت ساعتی خالی می شود.

IOS نسخه 12 نسبت به قبل هوشمند شده و با کمک هوش مصنوعی بسیاری از قابلیت های جدید را فعال می کند. Siri به شما پیشنهادهایی می دهد و رفته رفته خود را با الگوهای استفاده شما سازگار می کند و پیشنهاداتی شبیه پاسخ به یک تماس یا متن پیام را زمانی که چیزی نشنود ارائه دهد. اعلان های گروهی به طور اعجاب آوری بهبود یافته و موجب آسایش کاربر می شود و می تواند با آنها به راحتی مقابله کند. بر روی این گوشی تمام اعلان های گروهی مضر و مخرب هستند.

به تمام تعهدات اپل در خصوص امنیت و حریم شخصی باید بروزرسانی های فوری نرم افزارها را اضافه نمود و همچنین خدمات پیشرو در زمینه تلفن همراه به شما اجازه می دهد تا با خیال راحت از فروشگاه Apple Store به راحتی و به صورت رایگان نرم افزار مورد نیاز خود را نصب کنید و یک گوشی عالی داشته باشید.

بهترین گوشی های هوشمند در سال 2019

حذف جک هدفون هنوز هم یکی از مسائل عمده ما با آیفون XS است، شاید این سیاتی برای فروش بیشتر EarPod ها به حساب بیاید اما از حسرت های کاربران است چراکه هزینه بسیار زیادی را برای این گوشی پرداخت کرده اند؛ همچنین ای کاش اپل همانند تولیدکننده های دیگر یک کابل شارژ سریع در جعبه می گذاشت چراکه آیفون آن را پشتیبانی می کند.

اگر هم فکر می کنید که صفحه این گوشی برایتان کوچک است بهتر است به سراغ XS Max بروید که دارای صفحه نمایش 6.5 اینچ و عمر باتری کمی بهتر را برای شما فراهم می کند.

گوگل Pixel 3 و XL 3: بهترین دوربین گوشی هوشمند

چرا باید پیکسل را خرید؟ چون بهترین دوربین را در بین گوشی های هوشمند دارد.

این گوشی برای چه کسی مناسب است؟ هر کسی که به دوربین گوشی خود بیشتر اهمیت می دهد و بهترین دوربین گوشی هوشمند را خواستار است.

دلایل انتخاب گوگل Pixel 3 و Pixel 3 XL ما برای شما:

در این روزها تقریباً می توان گفت که تمام دوربین های گوشی از کیفیت خوبی برخوردار هستند؛ اما این دو گوشی در گرفتن تصاویر یک سر و گردن بالاتر از رقبا قرار می گیرند. دوربین در هر دو گوشی با ویژگی های یکسان عرضه شده اند و فرقی ندارد که شما سمت کدامیک از این دو بروید، اما نسخه کوچکتر یعنی Pixel 3 ارزان تر است.

گوشی های Pixel 3 دارای یک دوربین 12.2 مگاپیکسلی بوده که با پردازش تصویر گوگل کامل می شوند. تقریباً نرخ شات در این دوربین نزدیک صفر بوده و این در حالی است که پردازش تصویر 1 تا 2 ثانیه طول می کشد، و نتایج شگفت آور است. پیکسل به لطف تلکنولوژی HDR+ گوگل، زمانی که گوگل چندین عکس متوالی را پشت سرهم می گیرد یکی از این تصاویر را به عنوان بهترین تصویر انتخاب می کند و با لایه بندی مابقی تصاویر کاهش نویز را در تصویر خروجی شاهد هستیم، همچنین نقاط بیش از حد روشن و یا تاریک را از یک تصویر حذف می کند که منجر به دامنه داینامیکی عالی می شود.

اگرچه گوگل ترجیح را در استفاده از یک دوربین در پشت گذاشته است، گوگل یک حالت پرتره دارد که پس زمینه پشت یک موضوع را تار می کند. گوگل با استفاده از قدرت نرم افزاری می تواند موضوع تصویر و عمق را تشخیص دهد اگرچه حالت پرتره نسبت به آیفون XS و XR پایین تر بوده و شدت تاری زمینه پس از ضربه زدن به عکس قابل کنترل است. و با قابلیت Super Res Zoom و هوش مصنوعی به کار برده شده می توان به خوبی تصاویر دیجیتالی را بزرگنمایی کرد. گوگل پیکسل تصاویر چندگانه را از قبل از فشار دادن دکمه شات می گیرد و شات ویژگی جدیدی است که بهترین قاب را پیشنهاد می دهد و هیچ تصویری را از دست نمی دهید.

بهترین گوشی های هوشمند در سال 2019

حالت Photobooth جدید این امکان را به شما می دهد که چهره های خنده دار و یا لبخند را بسازید؛ و دست شما را باز می گذارد تا عکس های سلفی جذابی را بگیرید. ویژگی هوش مصنوعی حالت Night sight را معرفی می کند که عکس های کم نور را به طرز چشمگیری بهتر می کند. همچین با وجود یک لنز بسیار گسترده در جلو گوشی می توانید عکس هایی بسیار گسترده با دوستانتان داشته باشید.

تجربه کار با دوربین به کمک Qualcomm Snapdragon 845 که هنوز هم پرسرعت است و 4 گیگابایت رم آن را همراهی می کند. همانطور که قبلاً ذکر شد بهینه سازی های نرم افزاری گوگل در این گوشی باعث می شود که یکی از بهترین گوشی های اندرویدی تا کنون باشد. بهتر از همه گوشی های اندرویدی Pixel 3 بروزرسانی های مداوم را به طور خودکار از گوگل دریافت می کند، بنابراین گوشی شما همیشه به روز خواهد بود و کاملاً ایمن است. گوگل پشتیبانی دائمی را برای مشتریان به طور مستقیم در منوی تنظیمات ارائه می دهد. بنابراین اگر مشکلی داشته باشید می توانید بلافاصله به گوگل ارسال کنید.

هوآوی Mate 20 Pro: بهترین عملکرد باتری

چرا باید این گوشی را خریداری کنید؟ چون نیاز به گوشی دارید که بیش از یک روز شارژدهی داشته باشد.

برای چه کسانی مناسب است؟ افرادی که به یک گوشی با شارژدهی 2 روز نیاز دارند.

دلیل انتخاب و معرفی هوآوی Mate 20 Pro برای ما چه بود؟

در این گوشی باتری 4200 میلی آمپر ساعتی قرار دارد که تا 2 روز شما را از شارژ مجدد بی نیاز می سازد. هوآوی با بهینه سازی های انجام شده توانسته است مقدار زیادی از پرت های انرژی را از بین ببرد، میت پرو از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند و با تکنولوژی شارژ فوق العاده سریع شرکت هوآوی می تواند ظرف مدت 70 دقیقه گوشی شما را شارژ کند.

Mate 20 از جدیدترین پردازنده ساخت شرکت هوآوی با نام HiSilicon Kirin 980 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و در نسخه دیگر با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است که در تست هایی که ما با گوشی انجام دادیم عکس العمل گوشی نسبت به فرامین بسیار سریع و روان بود.

بهترین گوشی های هوشمند در سال 2019

صفحه نمایش AMOLED با کیفیت Quad HD+ و اندازه 6.39 اینچی خود بسیار درخشنده و ظریف است. همچنین این گوشی دارای 3 لنز در پشت است که یک لنز استاندارد 40 مگاپیکسلی با یک لنز تله 8 مگاپیکسلی و یک لنز 20 مگاپیکسلی زاویه دید گسترده همراه شده است. طراحی گوشی زیبا بوده و شما را مجذوب خود می کند. در جلو گوشی و در قسمت ناچ بالای صفحه نمایش سنسور تشخیص چهره 3D وجود دارد و در قسمت پایین صفحه نمایش سنسور آلتراسونیک اثر انگشت شما را از زیر صفحه نمایش می خواند. رابط کاربری هم EMUI هوآوی است که خوشبختانه به خوبی بر تن اندروید 9 نشسته است.

نوکیا 7.1: بهترین گوشی مناسب بودجه شما

چرا باید این گوشی را خرید؟ اگر در هزینه کردن بسیار خسیس هستید و همه چیز را با هم می خواهید، این گوشی قدرتمند را باید بخرید.

این گوشی مناسب چه افرادیست؟ خریدارانی که ترجیح می دهند یک گوشی اندرویدی داشته باشند.

دلیل انتخاب نوکیا 7.1 در این بررسی:

نوکیا 7.1 یک گوشی با قیمت کاملا مقرون به صرفه است و در بازار ایران با گارانتی های متفاوت از 3 تا 3.5 میلیون تومان به فروش می رسد که نسبت به آیفون 18 میلیونی یا سامسونگ 12 میلیونی که پیش تر معرفی شد کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی است. کیفیت ساخت این گوشی فوق العاده است و آلومینیوم بدنه احساس خوبی را در زمان دست گرفتن به شما منتقل می کند، چیزی که در بسیاری از گوشی های امروزی نیست.

بهترین گوشی های هوشمند در سال 2019

صفحه نمایش LCD 5.84 اینچی این گوشی را کاملاً فشرده ساخته و با پشتیبانی از HDR10 شما می توانید فیلم های HDR را با کیفیت عالی در برنامه هایی همچون Youtube و Netflix تماشا کنید. یک بلندگو در پایین وجود داشته و شما می توانید صدای بلند آن را حس کنید و البته جک هدفون 3.5 میلی متری موجود است.

نوکیا بروزرسانی های خود را برای سیستم عامل گوشی برای 2 سال به طور منظم ارائه می دهد و بروزرسانی های امنیتی هم تا 3 سال برای گوشی ارائه می شود که این برای چنین گوشی با این رنج قیمتی مناسب می باشد. رابط کاربری اندروید در گوشی نوکیا 7.1 همان رابط خالص اندروید بوده به این معنی که رابط بسیار ساده و روان عمل می کند و برای استفاده بسیار آسان است.

این گوشی با 4 گیگابایت رم و پردازنده Snapdragon 636 مجهز شده است و در تست هایی که در هماتل روی این گوشی انجام دادیم در اجرای برنامه های معمولی به مشکل خاصی بر نخوردیم گرچه ممکن است در اجرای برنامه های سنگین و بازی های گرافیکی کمی شما را اذیت کند.

دوربین گوشی کاملاً مناسب گرفتن عکس هایی برای شبکه های اجتماعی بوده و بزرگترین نقطه ضعف این گوشی باتری آن است که ممکن است شما را تا یک روز هم همراهی نکند؛ اما همانطور که پیش تر هم گفته شد به لحاظ قیمتی کاملا مناسب است.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.