مجموعه نکات قبل از خرید و فروش گوشی‌های هوشمند

کارهای قبل از فروش گوشی هوشمند

کارهای ضروری قبل از فروش گوشی های هوشمند و ساده

با سلام و درورد فراوان خدمت شما دوستان گرامی؛ اگر شما هم جزء افرادی هستید که نگرانی هایی در مورد گوشی خود و اطلاعات خود بعد از فروش به افراد غیر را دارید با هماتل همراه باشید تا شما را با اقدامات ضروری که قبل از فروش گوشی هوشمند بایستی انجام دهید آشنا می سازیم.

برای فروش گوشی های خود حتما بایستی یکسری از موارد را رعایت نمایید تا در آتی از فروش گوشی دست دوم خود پشیمان و مسترد نشوید.

انتقال فایل های ضروری به گوشی جدید و یا آرشیوسازی آنها

اگر به فایل های ضروری خود در آتی و یا در گوشی جدید نیاز دارید می توانید به راحتی آنها را به گوشی جدید و یا جهت آرشیو کردن در کامپیوتر شخصی خود ذخیره نمایید

انتقال برنامه های کاربردی و حجیم به گوشی جدید

بعضی از برنامه های نصب شده روی دستگاه های شما با توجه به کاربرد خاص خود، عدم موجود بودن در مارکت رسمی و یا خارج شدن از پشتیبانی و یا مباحث مربوط به لایسنس و سنگینی فایل های برنامه باید بکاپی را از برنامه تهیه نموده و در گوشی جدید بازگردانی کنید، طیف وسیعی از این برنامه ها در مارکت ها موجود بوده و به صورت پیش فرض هم در دستگاه های اپلی و اندرویدی برنامه ای برای کوچ کردن از گوشی قدیمی به جدید دیده شده است.

حذف دائمی و بدون ریکاوری اطلاعات از حافظه گوشی و یا رم

 افراد مریض زیاد هستند؛ اولین و بزرگترین دغدغه ای که از گوشی قبلی تان برایتان به وجود می آید جدا از خاطراتی که با آن داشتید، معضل ریکاور شدن احتمالی فایل ها، تصاویر خانوادگی و … شما توسط خریدار جدید و یا هر شخص دیگر و دسترسی به آن ها  می باشد.

iShredder Military با استفاده از متدهای خاصی که دارد اطلاعات شما به بی رحمانه ترین حالت ممکن پاک و عملا غیر قابل برگشت خواهد بود.هماتل به شما پیشنهاد می کند که برای تست و آزمایش بی دلیل فایل های خود را نابود نکنید چرا که پاک شدن اطلاعات توسط این نرم افزار چه به سهو و چه به عمد غیرقابل بازگشت خواهد بود.

کارهایی که قبل از فروش گوشی باید انجام داد

این نرم افزار در مارکت رسمی اپل و گوگل موجود بوده و می توانید اقدام به نصب آن نمایید، اما این نرم افزار برای فایل های موجود و حذف نشده از روی حافظه شما بوده و برای اثر بخش تر شدن این نرم افزار حافظه خود را با فایل های بدرد نخور پر کرده و با استفاده از این نرم افزار حذف دائم نمایید با این روش فایل های شما به صورت 100 درصد غیرقابل بازگشت خواهد بود.

غیرفعال سازی قفل های گوشی

در سیستم عامل آی­او­اس شرکت اپل وارد صفحه اینترنتی iCloud Activation Lock شوید و کد IMEI گوشی مورد نظر را وارد کنید.اگر سرویس Find my phone بر روی گوشی فعال باشد طبعاً وضعیت Activation Lock هم روشن خواهد بود و شما پس از فروش این گوشی فرد مورد نظر را به دردسر خواهید انداخت، چون بعد از ریست فکتوری و بازگشت به تنظیمات اولیه نیاز به اپل آیدی و رمز نفر قبلی خواهد بود؛ پس از حساب خود خارج شده و یا این سرویس را غیرفعال نمایید.

اندرویدی هایی که نسخه دستگاهشان از 5 بالاتر است دارای قفل FRP هستند که بایستی با حذف تمامی حساب های خود در بخش Setting>Accunts>google تمامی حساب های خود را حذف کنند تا بعد از ریست فکتوری به صفحه تأیید ایمیل برنخورند.

ریست فول فکتوری کنید

اگر تمام کارهای بالا را انجام داده این و واقعا قصد فروش گوشی خود را دارید، دستگاه خود را یکبار به صورت کامل ریست فکتوری نموده و تنظیمات اولیه را برای راه اندازی گوشی انجام داده تا گوشی آماده استفاده شود، در مراحل ریست فکتوری و تنظیمات اولیه هرگز حساب جیمیل و یا اپل آیدی خود را وارد نکنید.

انتقال مالکیت دستگاه سیم کارت دار

اگر دستگاه شما دارای سیم کارت می باشد و جزء دستگاه های ثبت شده و به نام شماست لطفاً از طریق نصب برنامه همتا بر روی گوشی، درگاه همتا و یا کد دستوری *7777# اقدام به انتقال مالکیت گوشی به فرد خریدار نمایید و یا اینکه یک کد فعال سازی تولید نموده و در داخل جعبه گوشی به خریدار تحویل نمایید تا بتواند با هر سیم کارتی اقدام به تغییر مالکیت از شما بدهد.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.